23.11.10

Hetkel istun siis rootsi keele tunnis, aga kuna me ei tee siin mitte midagi mis tegelikult aitaks mul keelt 6ppida siis kasutan seda aega praegu blogi kirjutamiseks.
Viimase postituse l6petasin vist mingi isadepäeva laulmise asjaga? Igatahes see oli jah yhel pyhapäeval. Mina, Anna ja Caro laulsime seal 2 laulu. Ja siis pidime ennast rootsi keeles esitlema ka. Ma arvan, et suht hästi läks. :D
Siis eelmise nädala teisipäeval oli siin emal synnipäeva ja neljapäeval Charlottel. Ehk siis 16.nov ja 18. nov. Emale kinkisin midagi oma Eestist ostetud suveniiride hulgast ja kuna Lottele meeldib väga Hello Kitty siis ostsin talle midagi selle... teemalist(?). Laupäeval oli siis Lotte synnipäeva pidu ka, kus oli umbes 15 tema vanuse ringis last. Tegelikult nii hull polnudki. 1,5 tundi ja väga hästi mängude ja fikaga organiseeritud, nii et mingit kaost ei olnud. :D Hiljem 6htul läksime Margarete(see naine kelle juures ma algul Bodenis rootsi keelt käisin 6ppimas) juurde 6htusöögile. Olime seal kuskil keskööni nii ei l6puks oli ma väääga väsinud. Meil polnud seal midagi eriti teha, nii et vaatasime video pealt Pettsoni ja Findust. Mulle igatahes päris meeldib see ja kuna nyyd ma saan p6him6tteliselt aru, millest jutt käib on veel parem. :D
Yldse keelega läheb mul juba paremini. Yle poole jutust saan aru, v6ib-olla lihtsalt m6ned s6nad lähevad valet kaotsi, mille tähendust ma veel ei tea. Ja siis ise rääkimine edeneb ka natike juba. Pean lihtsalt veel rohkem yritama mitte inglise keelt kasutada, sest ma tegelikult oma s6navara p6hjal peaks suutma ikka midagi juba rääkida. Viimasel ajal olen väga palju omale asju t6lkima hakanud. M6ned kuud tagasi mulle eriti seda teha ei meeldinud, sest ma pidin peaaegu igat s6na t6lkima, aga nyyd on neid s6nu, mis t6lkimist vajavad juba palju vähem. Oleneb muidugi kui raske tekst on. Keemia 6pikust näiteks ei tasu rääkidagi. Ma kyll t6lgin, aga lause m6te jääb ikka segaseks. Ma ei tea kuidas ma järgmise kontroll töö ära teen. Ma saaks muidugi lasta kellegil omale seletada, aga kuna ma ei taha inglise keelt keemiasse segada, siis pean ikka ise t6lkima. Arvatavasti pean lihtsalt mingi päeva tervelt keemiaga jälle veetma.. saab l6bus olema. :/
Mis siis veel.. Kohe varsti on november juba läbi. Lihtsalt niiii kiiresti on aeg läinud. 20ndal detsembril s6idan Saksamaale perega. Jääme sinna nädalaks ajaks, ehk siis j6ulud veedan see aasta Saksamaal.
Ahjaa, esimest korda käisin siin juba suusatamas ka. Yle eelmisel nädalavahetusel. M6tlesin, et kuna lähme lihtsalt suusatama(nagu murdmaasuusatamine, mitte mäest yles-alla)siis peaks ma selles ju päris okei olema. Aga kus sa sellega. Läksime metsa, kus oli päris palju kynkaid.. -.- Esimese korraga kui suuskadele sain oli mu imestus "miks nii libe on??" :D Head suusad on mul lihtsalt. Igatahes olin ma vist samal tasemel kui Lotte. xD Kui juba natukene hakkas nagu kynkast yles minema oli mul raskusi mitte tagasi libisemisega. Lisaks kui oli vaja mäest alla tulla, siis ei suutnud ma seda mitte kuidagi aeglaselt teha.. sellepärast siis 2 korda lumehange lendasin ka. Peab harjutama seda pidurdamist veel. :D Igatahes pärast seda olin ma omadega täitsa läbi. Nagu terve päeva oleks suusatanud, tegelt oli vist v6ib-olla natuke yle tunni aja.
Siis yleyldse on siin minu vaatenurgast juba täielik talv(neile muidugi mitte, sest talvel on VEELGI kylmem ja VEELGI rohkem lund), aga kuna ma olen Eestist siis on see talv. :D Meil on lumi maas, ja igapäev loomulikult miinus kraadid. Sellel nädalavahetusel käisin juba j6e peal jalutamas, kuna see m6nusalt kylmunud. Muidugi on seal kindlasti kohti mis on veel ohtlikud, aga seal oli ette märgitud rada jalutamiseks. Täitsa tore oli jalutada ymber selle väikese saare, millele me augustis kanuuga s6itsime. :D

Edasise kirjutan nyyd kodus, ei j6udnud tunnis postitust valmis, sest l6petasime varem. Jee! :D

Muideks täna tegin siiski päris palju kasulikku. Lugesin läbi inglise keelse raamatu. Nagu kohustuslik kirjandus, ainult et me loeme tunnis ka, aga nyyd ma sellega valmis. Ja siis pidin valima 20 v6i 25(ei mäleta täpselt kumb) s6na mida ei tea ja need välja kirjutama. Ja siis mingi tunni aeg annad 6petajale ja ta teeb sulle nende s6nade peale töö. Ma v6isin muidu inglise keelsetele s6nadele inglise keelse seletuse kirjutada, aga minu arust oli see päris raske. Nii et otsisin hoopis rootsi keelsed tähendused.
Siis nendes ekstra rootsi keele tundides teeme me päris palju tööd ajalehtetega. Siin on selline ajaleht mis on kergemas keeles (lätt svenska). Ja siis me näiteks loeme neid artikleid, kirjutame nende kohta kokkuv6tteid, kirjutame pildi kohta midagi jne. Ja siis seal ajalehes on tavaliselt mingi rists6na ja m6ned muud nuputamise harjutused ka. Need mu lemmikud. :D
Aga k6ige rohkem head meelt teeb mulle see, et enamusest artiklitest saan ma aru.
Ja täna rääkisin facebookis Hannaga(Austria vahetus6pilane) ja me rääkisime ainult rootsi keeles. Kuigi mul oli google translate ka lahti, aga p6hiliselt ma m6tlesin ise lause välja ja siis kontrollisin kas see ikka tähendab seda, mis ma arvan. :D Aga hakkama sain.
Mida veel siia kirjutada.. Judos käin endiselt. Vaikselt vaikselt midagi edeneb ka ja midagi ikka olen 6ppinud. See polegi tegelikult nii hull, päris lahe on.
Okei, vist ei kirjuta praegu rohkem.

Kramkram
Kelly

No comments:

Post a Comment