12.11.10

M6tlesin, et peaks ka vist ikka jälle siia midagi kirjutama. Pole seda nii ammu teinud. Pooled oma tegemistest olen kindlasti juba ära unustanud, aga proovi meelde tuletada.
Eelmine kord kirjutasin pizza6htu kohta. Laulsime seal 3 laulu. (1 oli rootsi keeles ka) Minu arust tuli päris hästi välja.. ja kui ma pärast teiste käest kysisin, et kas ma hääldasin väga valesti, siis sain vastuseks et ei, 6igesti oli. :D
Siis millalgi (see v6is ka enne eelmist postitust olla) käisin Lotte "eelkooli" mingil yritusel. Ma ei teagi kuidas seda nimetada. Igatahes k6ikide laste pered tulid sinna, siis lapsed esinesid ja pärast oli fika ja sai igasugu nende tehtuid töid vaadata jms. Ega see midagi erilist polnud, aga lihtsalt huvi pärast läksin kaasa. Lotte oli vähemalt väga r66mus selle yle. :D:D Pärast seda on ta mind tunduvalt rohkem omaks v6tnud. Vahel tundub, et isegi liiga palju. ;D Eile muide käisin teda sealt "eelkoolist" koju toomas kuna Carol k6ht valutas ja ta ei saanud minna. Polnud seda kunagi varem teinud, aga mingit probleemi polnud. Natuke ma ikka ju keelt oskan ka.
Eelmine nädal oli meil vaheaeg. Nagu ma juba eelmine kord mainisin oli esmasp.-teisip. pyhendatud YFUle. Esmaspäeval kuskil kella 10 paiku v6tsime yhe saksa poisi koos tema vahetusvennaga auto peale ja s6itsime kuskile Bodenist veits välja. Täpselt ma koha nime ei mäleta(jällegi xD) aga igatahes oli see nagu paar maja pundis metsa sees. Kohale j6udes ootsime natuke, kuni ka k6ik teised tulid ja siis s6ime l6unat. Kokku oli meid seal kuskil yle 10ne. Ehk siis peaaegu k6ik siin yleval p6hjas elavad vahetus6pilased ja kes tahtis sai ka pere teisi lapsi kaasa v6tta. Siis jaotasime end gruppidesse ja igal grupil olid omad ylesanded. Näiteks meil oli algul tund aega vaba aega, siis pärast pidime köögis erinevaid asju pitsade jaoks hakkima ja pärast läksime leiba kypsetama. Need olis sellised 6hukesed, pm nagu pannkookide kujuga "leivad". Saime ise k6ike proovida, et kuidas neid teha. Labidaga leiva ahju panemine oli päris omamoodi kunst. :D Aga ma arvan, et ma sain normaalselt hakkama.
Hiljem 6htul vaatasime filme. 2-te täpsemalt. Järgmisel hommikul mängisime m6ndasid mänge ja kuskil 3 paiku läksime jälle lahku. Tegelikult oli see väga tore vaheaja algus. YFUkatega on alati vääga l6bus. :D
Ma oleks saanud vaheaja l6pu poole ka Stockholmi minna, YFU reis. Aga minu jaoks oli see natuke liiga kallis ja ma ei läinud. Selle asemel käisin Jokkmokis Saami muuseumit kylastamas. See oli päris huvitav. Kahjuks aga seal pilte ei tohtinud teha ja ma siis igaks juhuks ei teinud ka. xD
Siis käisin veel vaheaja jooksul kinos. Caro ja Lukasega. Vaatasime filmi "Due Date" ja see oli päris hea. Komöödia ikkagi. :D
Siis selle nädala esmaspäeval mul kooli polnud. Kuna k6igil 6petajatel oli mingi koolitus. Tore, minu poolest v6iks neil rohkem koolitusi olla, sest mulle yldse ei meeldi enne seitset hommikul yles t6usta. Aga pean yle elama.
Hmm, mis veel. See nädal oli siin Luleås 2 YFU vabatahtlikku. Tayfun Tyrgist ja Mariam Egiptusest. Nad "töötavad" p6hiliselt Stockholmis YFU kontoris. Tayfun tegi minuga intervjuu, yhe Rootsi vahetus6pilaste lehekylje jaoks. Kysis p6hiliselt erinevaid asju kooli kohta. Siis hiljem tulid nad meile 6htust sööma. Väga tore oli. Eile oli siin väike informatsiooni tund YFU kohta ja käisin seal oma vahetusemaga. Kahjuks oli kohale tulnud ainult 1 tydruk oma isaga nii et palju inimesi polnud. Aga ma sain ise ka YFU Rootsi kohta palju teada. :D Ja seal on m6ned asjad teistmoodi kui YFU Eestis. Lisaks käisin Tayfun ja Mariam koolis YFUst rääkimas. P6hiliselt vist teises majas-Hackspettenis. Ja täna oli kooli raamatukogus nagu infolaud YFU kohta. Lähen sinna ka, äkki on mingit abi minust. :D
See nädalavahetus on mul ka päris tegus. Avastasin seda alles eile 6htul, muideks. Laupäeval lähme ooperit vaatama/kuulama. 4 tundi kestab, aga loodan et see nii hull pole, et magama jään. Ja pyhapäeval peame laulma mingil isadepäeva yritusel. Ma pole päris kindel, sest ma eile laulmas ei käinud, aga ehk täna kuulen täpsemalt.
Nii.. mis siis veel. Praegu ei teagi mida veel kirjutada. Mul oli muidu paar pilti ka, aga kuna olen hetkel koolis, siis ei saa siia neid panna. V6ib-olla kui ma ära ei unusta, siis hilem lisan.

PS: Meil on siis lumi maas. Täitsa nagu talv. Yhel hommikul oli -15(m6nes kohas -20)kraadi. Talv tuleb siin ikka päris varakult :D

No comments:

Post a Comment