4.10.10

Tere jälle!

Yks nädal jälle möödas. Kui m6tlema hakata, siis polegi midagi huvitavat teinud. Lihtsalt kool ja kodu ja muu tavaline. Nagu tavaliselt, ei möödunud ka eelmine nädal nii, et k6ik tunnid oleks toimunud. Esmaspäeva hommikul kooli j6udes avastasin, et 6petaja on haige ja tundi ei toimu.. Super, väga tore on ju kuskil poolteist tundi lihtsalt passida. Viimast keemiat meil ka polnud, aga seda 6nneks öeldi meile reedel. Samuti käin ma esmaspäevase ajaloo ajal teises majas "rootsi keele tunnis". Me p6him6tteliselt lihtsalt loeme mingit raamatut seal. Aga natuke on sellest ikka kasu ka. Teisipäeviti käin ma ka ajaloo ajal teises majas, aga seal on ka mul ajalugu. Lihtsalt natuke kergem kui muidu, tegelikult m6eldud immigrantidele. Veel oli mul teisipäeval klaveri tund, kuna mul oli vahepeal suht palju aega j6udsin juba pool tundi varem sinna. Ootasin siis seal ja tund kestis mul ainult 20 min. Sest v6tan korraga ainult yhe loo(mul pole 6rna aimugi miks) ja kaua sa seda ikka mängid. Sain 10min varem ära ja k6ndisin bussipeatusesse. Avastasin, et see bussi millega ma kou s6idan, läheb seal ka läbi. Nii et ma ei pidanudki tervet teed kesklinna tagasi k6ndima. Kolmapäeval oli meil kehaline. Mulle pole see kunagi meeldinud ja ma olen päris kindel, et siin see ei hakka ka mulle rohkem meeldima. Algul tegime soojenduseks mingit mängu, numbritega ja kohtade vahetamisega. Pärast seda mingit imelikku asja, kus pidi teatud maani ja tagasi näiteks hyppama erinevat moodi ja peaaegu roomama.. Suht naljakas oli, aga kuna k6ik pidid seda tegema, siis nägid k6ik suht imelikud välja. :D Tunni l6pus pidime jooksma 2-3 ringi(rohkem nagu 8 kujulist). See koht on selline kyngas, kus peal on natuke metsa.. ja mäest yles-mäest alla ei ole kohe yldse hea joosta, eriti veel siis kui on v6imalus kuskile koperdada ka. Seda 6nneks seekord ei juhtunud. :D Aga ma ei ole kohe yldse mitte jooksja inimene, nii et ma jooksin ainult 1,5 ringi. :D Aga ma polnud ainuke, jooksin klassi6ega koos.. ta polnud ka suurem asi jooksja, nagu minagi. xD Koju j6udes olin ma lihtsalt niii väsinud ja jalad olid m6nusalt valusad. Polnud lihtsalt ammu jooksnud niimoodi ning järgmised paar päeva olid mul lihased väga valusad. &htul käisin Caro jalgpalli mängu vaatamas. V6tsin koera ka kaasa, esimest korda muideks, kui ma temaga yksi jalutama lähen. Aga k6ige hullem polnudki. Lihtsalt kui m6ni teine koer oli läheduses, pidi natuke j6udu kasutama. :DNeljapäeval oli meil inglise keeles s6nadetöö. Enne Rootsi tulekut ma nii lootsin, et siin ei pea niimoodi peatyki l6pust s6nu 6ppim, aga kus sa sellega. Veel hullem kui mul enne oli. Esiteks pean ma 6ppima lisaks inglise keelsele s6nale ka rootsi keelsed s6nad, sest muidu ma ju ei tea mida töös tahetakse. Ja 45 s6na oli korraga. Ja nagu Kelly alati, jätan ma asjad viimasele minutile. Nii et poolteist tundi, enne tööd istusin ma raamatukogus ja 6ppisin s6nu. Aga ma arvan, et tegin päris hästi. Miskipärast on mu lyhiajaline mälu hoopis parem kui pikaajaline, nii et tegelikult ongi m6nes m6ttes parem, kui ma enne tundi 6pin. Aga halb osa oli see, et sööma ja l6una ajal sellepärast ei j6udnud. Aga elab yle. xD Reedel oli täiesti tavaline päev, ma arvan. Vähemalt ma ei mäleta kyll, et oleks midagi erilist teinud. Pärast kooli olin yksi kodus, vaatasin telekat, käisin koeraga jalutamas jne. Hiljem, tulid teised ka koju ja hostisa käis teepeal Mack'ist läbi. 6htusöögiks oli hamburger ja friikartulid. S6ime ja vaatasime Kariibi mere piraatide esimest osa. Mu hostema läks nädalavahetuseks L6una-Rootsi reisima, nii et teda polnud terve selle aja. Tuleb alles täna (esmaspäeva) 6htul tagasi. :D
Muideks telekaga on siin täpselt nii nagu Eestiski: reklaamid on k6igil kanalitel yhel ajal.. Väga tyytu minu arust. Nädalavahetuse veetsin rahulikult kodus. Töötasin oma keemia referaadi kallal ja pyhapäeva 6htuks sain valmis ka. Pidi keskööks 6petajale saadetud olema, ma saatsin kuskil kella kuue paiku.

Ma m6tlesin, et kirjutan siia rohkem oma koolist ja tundidest ka, kuna minu arvates on see ikka ysna erinev Eesti koolist.
Matemaatikat annab meile mees6petaja-Alf. Iga tunni algul lahendab ta tahvli peal harjutusi(tegelikult lahendame rohkem k6ik koos, sest arutlus käib yle klassi) uue peatyki kohta. Teise osa tunnist teeb igayks iseseisvalt 6pikust harjutusi ja kui midagi ei oska v6i tahad kysida, siis lihtsalt hyya 6petajat. Selle osa tunnist p6him6tteliselt 6petaja s6idab tooliga, millel on rattad, mööda klassi ringi ja seletab erinevaid ylesandeid. :D Aga suht nalja saab selle 6petajaga. Muidugi ma ei saa veel k6igest naljakast aru, aga vähemalt k6ik teised naeravad ysna tihti, nii et peab ikka naljakas olema. :D Enamustel on selle tunni ajal läpakad kinni.
Inglise keel on vist ainuke tund, kus 6petaja ytleb et paneme läpakad ära. 6petajaks on yks noorema poolne naine, Saara on ta nimi,(v6ib-olla kirjutasin valesti, pole kindel). See tund on ainult 2 korda nädalas ja kodutöö on meil ainult neljapäevaks-aga see eest rohkem. Tavaliselt v6tame me algul uue teksti, kuulame seda plaadi pealt, loeme ise ja siis lahendame harjutusi selle kohta. Mingi osa neist on sellised, kus peab grupis arutlema erinevaid kysimus. K6ige tegusam tund siiamaani.
Rootsi keel on minu jaoks praegu k6ige m6tetum. Tunnis nad teevad erinevaid grupi töid jms ja mina neist hetkel osa ei v6ta, keele pärast just. 6petaja ytles mulle, et kuna mina olen seal, minu klass on seal ja ma pean tegema midagi kooli heaks.. Lihtsalt 6ppima rootsi keelt näiteks. Sama hästi v6iks ma seda ju kodus ka teha, aga jahh. Vahet pole. 6petaja on muidu selline natuke vanem naine - Lena ja ta on muidu tore jms, aga minuarust on ta tunnid igavad. Isegi, kui ma asjades kaasa teeks, on lihtsalt mingid grupi tööd ja teksti kohta kokkuv6tte esitamine suht m6tetu. Aga see lihtsalt minu arvamus ja v6ib-olla tuleb veel midagi p6nevamat kunagi.
Keemia oli siiamaani ysna m6tetu olnud, aga täna saime 6pikud ka, nii et tegevust hakkab tulema. Enne me lihsalt tegime mingeid uurimistöid jms. Aga nyyd hakkame päris keemiat 6ppima. Muideks ma 6petaja seletas mulle, et siin gymnaasiumis hakkab keemia p6im6tteliselt otsast pihta. Nii et pool minu 6pikust on nagu kordamine ja teine pool on juba uued asjad. Siis ta sirvis 6pikut ja kysis mult, et kas ma midagi moolidega olen 6ppinud. Kui ma vastasin ja, siis ta oli suht imestunud ja ytles, et siis ma tean juba seda raskemat osa keemiast ka.. Ja kui ma sirvisin ise pärast oma 6pikut, siis midagi uut ma sealt t6esti ei leidnud. K6ik see sama, mida ma juba kahe p6hikooli aasta jooksul olen 6ppinud. Aga ikkagi läksin ma pärast tundi omale raamatukogust inglise keelset 6pikut otsima ja kunagi saan ka midagi taolist. Lubati kuskilt teisest raamatukogust tellida. Jään ootama. Samas proovin ikka rootsi keelsega ka pusida, sest palju s6nad on eesti keelele sarnased tegelikult. Just sellised raskemad v66rs6nad.
Muidu 6petajaks on yks minu klassijuhatajatest-Peter. Vahel kipub ta mulle liiga p6hjalikult seletama. Just selles m6ttes, et tegelikult saan ma osast juba rootsi keeles aru ja 2 korda ja väga väga laialt inglise keeles otsa on natuke palju. :D Aga vähemalt on siis kindel, et ma ikka tean mida tegema pean. Muidu ka selline tore. Yldse on harjumatu, teksade ja tossudega suht alati ja vahel istub laua peal. :D
Ajalugu annab yks ka selline vanem naine - Annette. Kuna ma enam seal tunnis praegu ei käi siis ma väga palju ei teagi selle kohta rääkida. Nad arutavad tunnis suht palju ja kirjutavad erinevaid asju. Nagu referaate vms.
Samhälls on mul endast vanematega, sest tegelikult on see ette nähtud alles alates kolmandast aastast. Kuna see on loodusprogramm. Seda annab mulle minu teine klassijuhataja - Anna. Ma arvan, et ta on kuskil 50 ringis. Hästi selline "vaba" kui nii öelda. Ei teagi täpselt kuidas kirjeldada. Igatahes, mitmeid kordi midagi tahvlile kirjutades, pole ta 6igekirjas kindel.. ja sageli teised parandavad ka teda. :D Natuke mööda paneb vahepeal. Aga muidu tore. Ta oma lapsed on ka vahetus6pilased olnud, nii et sellest asjast teab ta rohkem. Tunnis muidu nad arutavad erinevaid asju. Pole veel eriti palju j6udnud, sest paar korda polnud tundi ja kolmapäeviti ma seal ei käi. Enamjaolt ma lihtsalt istun seal ja proovin v6imalikult palju aru saada, millest jutt käib.
Kehaline on midagi mille kohta mul palju öelda pole. Paaris tunnis pole ma käinud ja nendes mis olen on olnud mitte mu lemmikud. Aga mulle lihtsalt ei meeldi kehalise tunnid, ma ei saa sinna midagi teha. Muidu 6petaks on meil naine- nime ma ei mäleta hetkel. Selline energiline ja tore.
Ja siis veel rootsi keel v66rkeelena. 6petajaks on mees-Rickard. Selline noorem ja hästi lahe. Mulle ta meeldib. Ta peab sageli erinevaid s6nu lahti seletama, mida need tähendavad ja minu arust teeb ta seda väga hästi. Isegi mina, kes ma rootsi keelt eriti ei oska, saan aru. :D Nalja oskab ta ka teha. Ta annabki erinevaid tunde immigrantidele ja vist ajalugu ka teistele. Kui ma 6ieti mäletan.

Nyyd ma kirjutasin suuuper palju ja ei j6ua enam. Nädal aja pärast kirjutan arvatavasti jälle.
Hejdååå!! :*

No comments:

Post a Comment