14.8.10

Esimene postitus Rootsist!






Ma arvan, et kõige parem oleks, kui ma alustaks algusest. Ehk siis, kolmapäevast, kui alustasin oma reisi Rootsi. Kolmapäeval kell 13.00 pidin olema lennujaamas. Jõudsin natuke varem sinna ja suutsin ka paariks minutiks ära eksida, kuid muidu oli kõik tore. Seal sain kokku ka Monikaga, kellega koos lendasin Rootsi. Loomulikult olime mõlemad väga ärevil, eriti sellepärast, et me ei teadnud kuhu me täpselt laagrisse läheme ja mis me seal teeme jms. Lend Tallinnast Stockholmi kestis ainult tund aega. Minu esimene lennukogemus meeldis mulle väga. Välja arvatud, et kõrvad olid pärast natuke imelikud. xD Stockholmis olid meil vastus YFU vabatahtlikud, kellega koos ootasime ka pärast teisi vahetusõpilasi, kes pidid veel saabuma. Esimene asi, mida seal lennujaamas märkasin oli, et seal oli väga palju erinevast rahvusest inimesi. Nagu tumeda nahalisi jt. Lennujaamast sõtisime edasi kuskile Stockholmi äärde, kus oli meil laager. Rootsis on suhteliselt palju selliseid väikeseid kaljusid. Millest on tee läbi tehtud. Need kes on Soomes käinud saavad aru mida ma mõtlen. (: Laagrisse jõudes viisime oma kotid tubadesse. Toad olid üsna väikesed - 2 nariga. Minu toas oli 3 inimest: mina, üks Saksa tüdruk ja üks Tai tüdruk. Üldse laagri koht oli iseenesest väga ilus. Vesi oli kohe kõrval ja sai isegi ujuma minna. Esimesel õhtul, kui me seal vee ääres istusime, siis mingid mehed põhimõtteliselt pesid ennast seal. Hüppasid vette, siis natuke dušhigeeli ja tagasi vette. Päris naljakas oli. :D Päevakava oli meil tihe. Äratus oli juba hommikul kella poole kaheksast. Ja meil oli 3 korda päevas FIKA. Neile, kes ei tea, siis see on umbes sama nagu meil on oode. Nagu väike näks, lihtsalt mõned puuviljad, võileivad ja kohv jms. Ülejäänud aja räägiti meile erinevaid asju Rootsi kohta ning õppisime ka natuke rootsi keelt. Tegelikult on see ikkagi raske, vähemalt minu jaoks. Laagri eelviimasel päeval täitsime "reegli", et kõik korraldajad tuleb vette visata. See kujunes super lõbusaks ning hiljem olid põhimõtteliselt kõik vee seest läbi käinud. Mind prooviti ka visata, kuid ma ütlesid, et ma ei oska nii hästi ujuda(mis on ka tõsi) ja siis ma sain lihtsalt grupikalli märgadelt inimestelt. :D Veel oli meil 'show', kus iga grupp pidi esitama neile antud teema järgi tehtud väikese etenduse. Enamus neist olid päris naljakad. Näiteks meie teemaks oli Rootsi kool. Ja me kasutasime seal neid asju, mida enne meile räägiti, et ei tehta Rootsi koolides. (Näiteks, kui sa jääd hiljaks, siis sa lähed vaikselt klassi, mitte ei hakka kõva häälega seletama miks sa hilinesid, jms). Täna, ehk siis laupäeva, hommikul sõitsin kella kaheksast Arlanda lennujaama(see on Stockholmi lennujaama nimi). Minu lennuk väljus 10.15. Õnneks lendasin ma koos ühe Austria tüdrukuga, nii et vähemalt ei pidanud ma üksi olema. 11.30 jõudis lennuk Luleå-sse, kus ootas mind minu vahetuspere. Nägin neid juba ekskalaatoriga alla tulles, neil oli selline silt, kus oli minu nimi peal ja siis mõned lihtsamad rootsi keelsed sõnad. Väga armas neist. :D Siis sõitsime minu vahetuspere koju, edaspidi kirjutan ma lihtsalt koju, siis on vähem kirjutamist. Oma vahetuspere kohta võin ainult öelda, et nad on väga väga toredad. Kõige otsesemas mõttes üldse. Kuigi sellist tunnet, et ma nagu jääks päriselt siia aastaks ajaks, mul küll ei ole.. ma ei kujuta ette millal see mulle tõsiselt kohale jõuab. Käsin täna siin jõe ääres. Oleks saanud ujuma ka minna, aga ma ei tahtnud. Tegelikult oli tuul üsna külm. Pärast sadas siin ka päris hullu paduvihma veidi aega ja müristas ka. Sain ka ilusast vikerkaarest pilti teha(kõige esimesel pildil). Hmm, mis veel. Rootslased söövad suht palju riisi. Sellesmõttes, et Eestis mina küll kodus riisi näiteks kanaga ei söönud. Võib-olla lihtsalt minu viga. Ja laagris, ei saanud me mitte kordagi sellist tavalist saia. Koguaeg olid mingit kuklid, millest võileibu tegime. Lõunaks sõin ma täna tacosid(ma arvan, et selle võib nii ka eesti keeles kirjutada). Õhtul jõime smoothisid ;D Väga hea oli! Ma arvan, et praegu polegi rohkem midagi erilist kirjutada.. Keelega on ikka nii nagu on, mitte just kõige paremini.. Mu vahetusvanemad mõtlesid korra, et see sama naine, kes neile siia tulles rootsi keelt õpetas võiks mind ka nädalavahetustel õpetada. See oleks päris tore ma arvan. Ja nad räägivad siin üsna palju saksa keeles ka, nii et mul on üks suur keelte pusa. :D

Förlåt kui mul mõned kirjavead on, ma tõesti ei viitsi seda läbi lugeda.

No comments:

Post a Comment