18.8.10

Nüüd siis minu teine postitus Rootsist. Tegelikult kirjutasin ma eile õhtul kõik valmis, kuid siis suutsin kuidagi kuskile klikkida nii, et kõik kadus ära :( Aga jahh.. alustasin siis uuesti. Ma pole kindel kui tihti ma siia üldse midagi kirjutama hakkan, sest viimasel ajal on blogi kirjutamise tuju ära kadunud. Ma küll ei tea miks, aga loodame, et see tuleb tagasi. Pühapäeval käisime kanuudega sõitmas. Nagu ma juba enne mainisin, siis neil on siin 2 kanuud. Hästi lahe oli, väljaarvatud muidugi see, et suhteliselt külm oli. Läksime ühele väikesele saarele, kus tegime väikse pikniku ja siis sõitsime tagasi. Talvel saab selle saare peal kelgutamas käia, sest seal on selline väike mägi. Ja üle jää kõndimine ei ole siis mingi probleem. Veel käisid meil pühapäeval külalised. Perekonnasõbrad. Muideks on minu pere väga YFUga seotud. Minu vahetusema ja tema mõlemad vanemad ning vahetusisa ja tema ema, on kõik olnud vahetusõpilased USAs. Vahetusema isa oli üks neist, kes läksid kõige esimesena vahetusõpilasteks üldse, Saksamaalt USAsse. Esmaspäeval käisin Lulea't avastamas. Läksime Lukasega bussiga sinna ja pärast tulid teised meile järgi. Lukas näitas mulle kooli ümbrust ja ka mõnda teist kohta, kuid kõik on ikka veel suht segamini. Ma arvan, et kui kool algab ja seal rohkem käima hakkan peaks selgemaks saama. Pangas käisin ka ja ma saan oma vana pangakaardi alles jätta, kuna neil on ka siin SEB. Oma söögitegemis oskusi olen ma siin juba natuke suutnud arendada. Tegime vahetusisaga koos süüa ja mina tegin tomatit mozzarellaga. Tegelikult polnud seal muud, kui lihtsalt mõlemad viiludeks lõigata ja korda mööda taldrikule laduda, kuid kiidelda võib ju ikka. :D Teisipäeval käisin Bodenis ja Gammelstadi kirikulinnas. Seal on hästi palju väikseid punaseid maju, väga armas koht. Ja nende majade keskel on kirik. Need majad ehtitati sinna kiriku ümber kunagi selleks, et need kes kaugelt kirikus käisid saaksid ööseks sinna jääda. Mul on ka mitmeid inglise keelseid brožüüre selle koha kohta, kuid ma pole jõudnud neid veel lugeda. Viimasel ajal olen ma väga väsinud. Põhimõtteliselt esimese poole päevast käin kuskil ringi ja teise poole olen lihtsalt väsinud. Super lõbus peaks mainima. Aga ma loodan, et kui ma siin olekuga ära hakkan harjuma siis ehk läheb üle. Muidugi kooli alguses arvatavasti mitte.. Siin üleval põhjas on ikka tunduvalt külmem küll kui näiteks Eesti või Stockholmi ümbruses. Enamjaolt on siin kuskil +15 ringis. Aga ise ma olin see, kes vingus kui väga palavad ilmad olid, nii et see koht peaks siin mulle perfektselt sobima. :D Õhtuti on siin ka ikka väga külm. Paar päeva tagasi sõime õues õhtust ning hiljem istusin seal pluusi, YFU pusa ja fliistekiga, aga mul oli ikka külm.. Ma ei taha praegu mõeldagi talvise -30 kraadi peale. Ma luban, et kunagi teen oma toast ja üldse sellest majast siin pilte ka, aga täpselt ei tea millal. Keele koha pealt nii palju, et mõnes asjast ma saan isegi aru. Näiteks kui keegi minuga räägib ja ma paari sõna tean, siis ma saan põhimõtteliselt aru millest jutt käib. Siis kui mu vahetusisa küsis mu käest, et kas ma saaksin teda õhtusöögi valmistamisel aidata sain ma aru. Sest ma teadsin, et 'hjälpa' tähendab aitama ja 'middag' on õhtusöök. :D Seda teavad muidugi kõik, et Rootsis on palju punaseid maju. Samuti on ka kollane suhteliselt tavaline, ning mõne koha peal on isegi bussijaamad punased. Väga "Rootsilik" minuarust. xD Mu vahetuema rääkis mulle eile, et tegelikult on siin nii palju punaseid maju lihtsalt sellepärast, et see värv oli kuidagi moodi puidu jaoks hea. Ma täpselt ei mäleta, kuid midagi taolist. Ja see oligi põhjus miks kõik seda kasutasid. Mitte, et neile punane nii väga meeldinud oleks, et kõik peab seda värvi olema. Kui ma bussiga Luleasse sõitsin kaldus buss veidi ühele küljele, siis kui reisijad peale või maha läksid. Ma ei tea kas nii Eestis ka on, kuid mina küll ei ole märganud. Ja veel, kui sa tahad pangakaardiga maksta, siis paljudes kohtades pead selle lihtsalt seal aparaadist läbi tõmbama ja siis koodi panema. Ainult mõnes kohas on nii, et paned kaardi sinna sisse. Need ei ole küll eriti olulised, kuid mulle on need lihtsalt silma hakanud. Samuti ei ole siin ka "Orbitit". :D Aastaalgus laagris räägiti meile ka natuke Rootsi koolidest. See et telefoniga tunni ajal rääkida ei tohi ei olnud enam mingi uudis. Kuid kui sa jääd tundi hiljaks, siis sa mitte ei hakka seletama, miks sa hilinesid vaid lähed vaikselt oma kohale. Sama on ka siis kui sa tahad WCsse minna, lihtsalt lähed.. küsima ei pea.
Täna on meil väike ärasaatmis pidu Florianile, ta sõidab juba homme Ecuadori oma vahetus aastale. Veel saan ma homme kokku kellegagi oma koolist, et panna paika tunniplaan ja kõik mis seostub kooliga.
Hetkel ei oskagi midagi muud kirjutada, nii et järgmise korrani!

No comments:

Post a Comment