20.9.10

Jälle yks nädal möödas.

Nii.. Kräsupea kook tuli päris hea välja. Palju parem, kui siis kui ma seda Eestis viimati tegin. Kuid kuna meid siin peres palju, siis sai igayks ainult 2 tykki. Ma teen seda arvatavasti veel millalgi, siis saab rohkem. :D
Esmaspäeval käisin Lukasega judos kaasas. Ise ma muidugi kaasa ei teinud, lihtsalt vaatasin. Tegelikult oli päris huvitav, aga kuna neil seekord miskipärast nende päris treenerit polnud, siis ei olnud see nagu päris treening. Kokku kestis see neil 1,5 tundi.. ja(vähemalt minu arust) yle poole sellest ajast tegid nad "soojendust". Ma oleks vist juba pärast esimest 15min omadega täiesti läbi olnud. Hiljem soitsin yksi bussiga koju. Avastasin, et Luleå on ohtul, siis kui on pime, palju ilusam.
Koolis oli meil ykspäev(see oli vist teisipäev) lounaks midagi meie verikäki taolist. Ainult, et tunduvalt suurem ja siin nad söövad seda mingi moosiga. Ma proovisin ka, aga ega see just mu lemmik pole. :D Kodus hiljem, kui rääkisin, et proovisin seda olid teised väga yllatunud. Sest neist mitte keegi ei söö seda. Välja arvatud Charlotte. Veel oli mul teisipäeval klaveritund. Jalutasin terve selle tee sinna. Kahjuks just siis, kui ma sain hakata ennast tunnis mugavamalt tundma, sai tund läbi. Sest see kestis ainult 30min. :( Pohimotteliselt poole sellest ajast me lihtsalt lobisesime. Ja muideks, päris sellist nagu Eestis on muusikakool, neil siin ei ole. See kus mina käin on lihtsalt nagu kultuuri kool. See on nagu tavaline kool muusika kallakuga. Aga seal saab lihtsalt mingeid pilli tunde ka votta, nagu mina teen. Kahju ainult, et 1 kord nädalas ja koigest 30min. Aga parem kui yldse mitte midagi.
Kolmapäeval tegime kehalise tunnis orienteerumist. Ma motlesin algul, et ah pole nii hull midagi, grupis saan teiste käest kysida. Aga yllatus, yllatus - igayks pidi yksi tegema... Algul opetaja aitas mind.. ja pärast läksin yksi. Muidu nii hull polnudki, aga lihtsalt see kaart oli harjumatult suur. Sellesmottes, et kaardil yks cm oli vist kuskil 5m päriselt.. Enamjaolt oli see mingi mäe moodi kohal, kus oli ymberringi teerada.. ja siis keskel nagu väike mets vms. Ja kaardist päris aru sain ma alles 10min enne tunni loppu. Natuke liiga hilja, aga nyyd on mul rohkem nagu "voiks ikka veel teha seda" :D Pärast tundi kiirustasin bussipeale ja koju joudes oli mul kuskil pool tundi aega enne järgmise bussi peale minekut. Ajasin siis omale kiiresti moned voileivad sisse ja kiirustasin bussi peale. Algul motlesin, et jäin maha. Sest joudsin sinna täpselt sii, kui buss oleks pidanud tulema. Aga minu onneks jäi buss kuskil 5min hiljaks. Tagasi tulekuks kysisin Margarete(see naine, kes mulle rootsi keelt opetab) käest, et kuidas öelda bussijuhile, et äkki ta saaks mulle öelda kui ma maha pean Gammelstadis minema. Sest ma polnud enne sealt bussiga tagasi soitnud. Tegelikult aga, kui ma bussi peale sain, sai bussijuht kuidagimoodi kohe aru, et ma pole rootslane ja hakkas minuga inglise keeles rääkima. Ta seletas mulle ka, et minu peatus on pärast haiglat. Ja vahepeal yhtegi peatust pole. Nii et ma teadsin siis ise millal nuppu vajutada. :D Ma arvan, et bussijuht sai selle järgi aru, et ma rootslane pole, et ma ytlesin lihtsalt 'Gammelstad'. Sellesmottes, et tegelikult peaks sinna midagi ette ka käima, nagu käändesse vms. Muidu bussisoit on siin ikka suht kallis. Sinna minek läks mul maksma 44sek ja tagasi 22sek. Korrutage umbes 1,5ga siis saate meie kroonides. Ja Boden on Gammelstadist kuskil 20-30km kaugusel. Kui ma oigesti mäletan. Aga kuna meie peres on selline reegel, et laste bussisoidud jms maksavad alati vanemad, siis ei pidanud ma oma raha eest seda maksma. Muidugi natuke imelik on see minu jaoks, sest ma nagu elaks hullult nende kulul niimoodi. Aga jahh, nad ei luba mul ise maksta. :D
Laupäeva hommikul käisin Caro korvpalli mängu vaatamas. Nad voitsid loomulikult. :D Niimoodi vaadates sain ma aru, kui halvasti meie oma kehalise tunnis korvi mängisime.(loodan, et keegi seda väga isiklikult ei vota). xD Ohtul läksime soprade juurde ohtust sööma. Spagetid olid päris head ja maasika smuutid kaa. Yldse, soin ma laupäeval väga palju. Hommikusöök kuskil kella 11 ajal, siis natukese aja pärast soime koos naabritega vahvleid. Rootsi keelse terminiga - FIKA! Siis kuskil kella 3 ajal louna.. ja kuuest ohtusöök. Mul polnud isegi voimalust tunda, et mul oleks koht tyhi olnud.

  • Pangaautomaadid on neil teistsugused kui meil Eestis. Enamus pangaautomaatides saab lihtsalt raha välja votta. Aga sa ei saa vaadata, kui palju sul kontol raha on. Kuidas ma tean siis kui palju ma välja votta saan??? Minu jaoks arusaamatu. Muidugi mones automaadis saab seda näha, aga mitte enamuses.
  • Siin on hästi palju ringteesid(ma pole kindel, et seda nii eesti keeles nimetatakse). Nagu ristmik, aga seal keskel on ring, ja siis autod soidavad ymber selle. Minu igal hommikusel teel kooli soidam ma 3-st sellisest läbi.
  • Tegin Caroga kihlveo, et alates oktoobrist pean kodus rääkima ainult rootsi keeles.. ma veel ei tea, mis ma kaotan, kui ma seda ei tee. ;D
  • Mu ajaloo opetaja ytles, et kuna ajalugu on rootsi keeles päris keeruline, siis alates järgmisest korrast opin ma ajaloo tundides rootsi keelt. Omaette suht. Arvatavasti, aga hakkan ma teises majas käima. Rääkisin juba selle opetajaga, kes opetab rootsi keelt voorkeelena. Ja tal on mingid tunnid, kuhu ma saan minna, sellel ajal. Loodan et sellest siin mingit kasu ka rohkem on. Sain kolmapäeval mingi töövihiku rootsi keele grammatika kohta. Ja hetkel pusin sellega. Algul oli kerge, aga nyyd on juba sellised asjad, millest ma eriti aru ei saa. Pean kysima homme. Näiteks infinitiiv. Ma tean, et selline asi on eesti keeles ka, aga jahh.. rootsi keeles saan ma sellest veel vähem aru. :D

No comments:

Post a Comment