6.9.10

+15 degrees, it starts to feel like summer

  • Jaa meil oli laupäeval 15 kraadi ringis sooja, mille peale mu vahetusisa ütles, et nagu suvi. Mai tea, minu suve tunne on küll pikaks ajaks kadunud ning 15 kraadi nüüd küll soe ei tundunud. Arvatavasti sellepärast, et minu viimane suvi oli keskmiselt üle 25 kraadi. :D
  • Eelmises postituses unustasin rääkida oma esimesest keemia tunnist. Seda annab meile üks klassijuhatajatest, Peter. Tunni alguses sai igaüks valge A4 paberi ning pidi sinna peale oma nime kirjutama. Algul ei saanud mitte keegi aru, milles põhimõte on, kuid kui nägime, et õpetajal oli digikas käes, oli asi kohe selge. Pool klassi tahvli ette, oma nimega paber kätte ning "say CHEEEESE!!!". Ja siis uuesti sama moodi ülejäänud poole klassiga. Tegelikult kõige hullemad pildid ei tulnudki.
  • Ma arvan, et te juba kõik kindlasti teate seda, kuid ma kirjutan selle ikkagi siia. Siis sõidavad peaaegu kõik jalgratta. Minu kooli ees on suur plats, mis on iga päeva jalgrattaid täis. Nii, et see on väga tavaline asi siin, et sa lähed hommikul kooli rattaga. Ma arvan, et kui ma koolile natuke lähema elaks, teeksin ka seda.
  • Üks asi, mis on Eestist täiesti erinev on see, et siin ei saa alkoholi osta igast toidupoest. Selle jaoks on kindlad poed, mis on üle Rootsi samasugused. Seda rääkis mulle mu vahetusema.
  • Fakt on see, et varsti saan ma selle bloggeri peale päris kurjaks kohe. Juba teist korda suudan ma oma valmis kirjutatud teksti mingil ime kombel ära kustutada. Ja lisaks sellele ei taha see minu pilte ka sinna panna, kuhu mina tahan. Ma tõesti loodan et rohkem nii et juhtu.
  • Eestis kirjutatakse hindade järele punkt ja sidekriips ( .- ) siin aga koolon ja sidekriips ( :- ). Algul oli see minu jaoks väga imelik.
  • Koolis kasutavad nad sellist lehekülge nagu itslearning. com. See peaks olema midagi e-kooli taolist. Selle kaudu saad näiteks õpetajale oma arvutis tehtud kodutöö saata.
  • Ilma koha pealt on siin iga päev kuskil 10 kraadi ringis sooja. Enamjaolt natuke üle. Mingi 12 või nii. Kuid kuna ma sain see nädal oma paki koos paksemate riietega kätte, pole see minu jaoks enam probleem. Enne oli küll, et mingi sada pluusi üksteise otsas ja kui koolis sees olin siis oli palaaaav. Õues oli jällegi külm. :D
  • Igal hommikul kooli jõudmine on päris tükk tegemist mul siin. Kõigepealt u 5min kodust bussijaama, siis bussiga 15min linna, siis natuke rohkem kui 10min kooli ning siis üles seitsmendale korrusele. Just sellepärast, et mu kapp on seal. Aa muideks, see seitsmes korrus pole tegelikult seitsmes..kuna minu arvestuses esimene korrus kannab siin nime 'kolmas'. Sellepärast, et 2 korrust on veel allpool. Nii et tegelikult siis lähen igal hommikul Viiendale korrusele.

Nüüd siis natuke minu tegemistest ka. Eelmisel pühapäeval käisime ühes kohas, mille nime ma ei mäleta. Aga ma luban, et kirjutan selle järgmine kord siia kohe kindlasti. Igatahes on see Älvsbyn'i lähedal. Piltide pealt näete ise milline see koht oli, sest ma ei oska seda seletada. Aga üks asi, mida võin öelda on see, et piltide peal ei ole see pooltki nii ilus kui tegelikult.


Esmaspäeval oli jällegi tavaline koolipäev. Esimene tund oli mul koos 12nda klassiga 'Samshäll'. See on minuarust midagi meie yhiskonnaopetuse sarnast. Ajaloo tunnis pidime erinevatest raamatutes uurima Rootsi kohta 1900 a. ringis, gruppides. Kuna mina raamatutest aru ei saanud, siis teised otsisid pohiliselt, kuid hiljem panin oma jutu kokku ise. Pärast pidi mul olema veel rootsi keel voorkeelena, aga sinna minnes ytles opetaja mulle, et ma peaksin algajate klassi minema(mida ma arvasingi selleks olevat) ning siis läksingi kooli noustaja juurde uut tundi kusima.
Teisipäeval midagi erilist ei olnudki. Keemia pidi meil olema nagu labori tund vms, kuid seekord me lihtsalt täitsime mingeid lehti. Seal olid erinevad pildid asjadest, mida laboris kasutatakse ning sa pidid sinna oige nime juurde kirjutama. Ma tegin seda koos yhe poisiga, kes mu korval istus. Tegelikult ma lihtsalt kirjutasin maha.. aga me tegime koostööd. :D
Kolmapäeval oli meil minu yllatuseks kehalise tund väljas. Ning, Jeppijee.. vihma hakkas ka kohe monusalt sadama. Aga ei, me ei läinud sisse, vaid tegime tundi edasi. VIHMA KÄES!! Ning muideks, liiva sees jalgpalli mängimine oli ka päris uus kogemus, soovitan koigile. Juhuslikult on pärast sul liiv siis igalpool, voimalik, et isegi suus. Ohtul käisin oma rootsi keele tunnis. Oppisime värve, mida ma enne juba teadsin ning mondasid verbe ka.
Neljapäeval ja reedel pidin minema klassi "reisile". Mingile saarele, aga kuna ma ei tundnud end kohe yldse mitte hästi, siis ma jäin koju. Enamus aja ma lihtsalt magasin. Reedel läksin yheks tunniks kooli ka ning koik ytlesid, et oli väga kylm ja tuuline olnud. Ma arvan, et ma millestki erlisest ilma ei jäänud. Ja kui ma oleks läinud, oleks ma arvatavasti praegu kodus haige.
Laupäeval oli mu vahetusisa synnipäev. Ma soovisin talle rootsi keeles onne, mille peale teised olid suht hämmingus, aga ma teadsin seda lauset tegelikult juba ammu. :D Ohtul käisid meil kylalised, ja koik see rootsi keel, saksa keel ja minu inglise keel väsitasid mu suht ära. Nii et pärast ma lihtsalt istusin oma toas ning kui ma sealt välja tulin olid koik juba läinud. Ning ma sain rahulikult imehäid kypsiseid syya. :D:D
Pyhapäeval ei teinud ma otseses mottes mitte midagi. Ma oleks saanud koos teistega metsa seeni korjama minna, aga ma olin väsinud ja jäin koju. Vaatasime Caroga hoopis dvd-d "Öö muuseumis" voi midagi taolist. Päris normaalne film oli.
Praegu olen koolis, istun yksi klassis. Kuna ma kolmapäeviti Samshälli's ei käi, siis ma ei teadnud, et nad teevad grupi tööd ja täna tundi pole. Aga algul rääkisin oma opetajaga ning siis uurisin internetist natuke Rootsi valimiste kohta. Siin on varsti valimised ja reklaami selle kohta on igal pool.
Ajaloo tunnis lubas opetaja mulle järgmiseks korraks mingi lihtsama rootsil keelse teksti otsida selle kohta, mida nad praegu opivad. Ehk siis Rootsi 19sa.j lopp - 20nda algus.
Vahepeal on tundided ikka päris motetu istuda, kui mitte midagi erilist aru ei saa. Tavaliselt ma saan aru ainult moned sonad, kuid vahel isegi jutu pohimotte. Aga jah, vastata ma ikka ei oska... Votab aega see keele oppimine.

Vabandan, et pool sissekandest on normaalselt kirjutatud ja pool mitte. Lihtsalt alguse ma kirjutasin oma arvutis, nyyd lopu aga kooli omas. Ja siin on rootsi keelne klaviatuur.
Ma ei teagi hetkel mida veel siia kirjutada. Mul oli vahepeal palju motteid aga suutsin need ära unustada.

No comments:

Post a Comment