13.9.10

Juba terve kuu..

Laupäeval täitus mul siin täpselt kuu aega. Kuidagi ruttu on see aeg läinud. Miskipärast lähevad siin nädalad ylikiiresti. Arvatavasti sellepärast, et mul on suhteliselt koguaeg midagi teha ja magamis harjumused on mul ka muutunud. Ma loodan ainult, et terve see aasta liiga kiiresti ei lähe. :D

Ma arvan, et mu tunniplaan ei tohiks enam eriti muutuda, nii et kirjutan selle siia ka siis lõpuks.
Klass on mul NV1C

Måndag:
8.15 - 9.30 Samhälls (põhimõtteliselt meie ühiskonnaõpetus)
9.25 - 10.30 Historia (ajalugu)
12.25 - 13.20 Matematik (matemaatika)
13.55 - 15.05 Kemi (keemia)

Tisdag:
8.25 - 9.50 Historia
10.45 - 12.05 Svenska (rootsi keel)
13.00 - 14.20 Kemi või 14.35- 15.40 Kemi, see on üle nädala erinev
Ja siis 16.30 Klaveri tund teises koolis

Onsdag:
8.15 rootsi keel võõrkeelena
9.45 - 10.30 Matematik
10.40 - 11.55 Engelska (inglise keel)
12.40 - 14.00 (kehaline kasvatus)
Ja siis hiljem õhtul lähen Bodenisse, et seal kuskil poolteist tundi rootsi keelt õppida.

Neljapäev:
9.25 - 9.50 Klassrad (klassijuhataja tund)
9.55 - 11.00 Matematik
12.40 - 13.55 Engelska

Fredag:
8.15 - 9.30 Kemi
9.40 - 10.55 Matematik
11.55 - 13.20 Svenska

Eelmine nädal on päris mitu päeva väga soe ilm. Seegi vähemalt hea, sest koolis ei olnud mul just mitte koige parem nädal.
Esmaspäeva hommikul läksin kooli ning avastasin, et tundi ei toimugi. Ma ei teadnud seda sellepärast, et kolmapäeviti ma seal tunnis ei käi(samhälls). Pohimotteliselt oleks ma saanud lihtsalt kodus magada aga jahh, see selleks. Istusin terve tunni lihtsalt yksi klassis ja otsisin internetist midagi Rootsi valimiste kohta. Nimelt just selle kohta teevad teised grupi tööd. Ma vist juba mainisin millalgi enne, et siin on valimised varsti ning sellepärast on koik kohad igasugu reklaame jms täis.
Teisipäeval oli meil pikk vahetund. Tunniplaanis oli see viimane keemia ja mina muidugi ei teandud, et meil seda pole. Lihtsalt ootasin tykk aega niisama.. Ma ei tea, opetaja vist unustas mulle selle osa, et tund jääb ära, tolkida. Neljapäeval jäi meil inglise keel ära ja mina muidugi jälle ei teadnud. Siis kysisin teiste käest, et mis tunnid meil veel ära jäävad ja sain päris palju targemaks.
Neljapäeval oli mul ainult see klassijuhataja tund ja siis matemaatika. Koolist sain ära juba kella 11-st.
Kuna teised ytlesid mulle, et arvatavasti meil reedel keemiat pole, siis läksin hommikul alles teiseks tunniks. Aga jahh.. meil ikkagi oli keemia. :/ Aga ma nägin pärast koridoris opetajat ja ta ei öelnud mulle midagi selle kohta, et ma tunnis polnud.
Okei, see oli kokkuvotte minu "mitte nii heast" kooli nädalast.
Lisaks sellele sain ma teisipäeval kokku oma klaveriopetajaga. Nyyd hakkan igal teisipäeval teises koolis klaveritunde votmas. Normaalsete ilmadega hakkan seal arvatavasti jala käima, sest tegelikult see pole väga kaugel. Natukene kesklinnast eemal. Käisin koos vahetusisaga selle tee korra läbi ka, nii et nyyd ei tohiks ma ära ka eksida. Eks teisipäeval näeb. ;) Klaveriopetajaks on yks naine. Tal on Soome perekonnanimi, kuna ta isa on soomlane. Tegelikult on päris raske niimoodi inglise keeles klaverit edasi oppida, aga kuidagi moodi saan ehk hakkama. Päris mitmete asjade kohta oli meil nii, et mina teadsin eesti keelset sona, tema rootsi keelset, aga inglise keelset me ei teadnud. :D Arvatavasti saan erinevad terminid klaveri jaoks rootsi keeles ysna ruttu selgeks.
Kolmapäeval oli mul esimene rootsi keele tund(rootsi keel voorkeelena). Tegelikult peaks ma esmaspäeval ka käima, aga kuna mul on sellel ajal teine tund, siis ma ei saa. Seal tunnis lugesime mingit tekst, mis oli tegelikult raamat, aga välja paljundatud lehtedel. Mina suurt midagi aru ei saanud. Kokku oli meid seal tunnis 8. Seal kohtusin ka teise minuga samas koolis käiva vahetusopilasega. Anna Saksamaalt. Vähemalt ma pole nyyd ainuke, kes suht vähe rootsi keelt moistab. :D Ma ei mäleta, millise organisatsiooniga ta siin on, aga pohimote on ma arvan ikka sama, mis YFUl. Ta elab muideks mulle ysna lähedal, vist ainult yks "kyla" minu omast edasi. Ja ta peab ka bussiga koolis käima.

Praegu on väga paljud siin haiged. Näiteks bussiga soites paistab see eriti silma - enamus inimesi ymberringi köhivad.
Keele kohta nii palju, et ma hakkan vaikselt ikka rohkem aru saama, kui enne. Näiteks esmaspäeval keemia tunnis, kui opetaja seletas kuidas miksroskoopi kasutada sain ma aru. Ise olin ka suht imestunud. Muidugi ei saanud ma täpselt igast sonast aru, aga ma arvan, et ma oleks osanud mikroskoopi kasutada kyll. Kuigi opetaja seletas mulle hiljem eraldi ka.
Moned opetajad proovivad minuga just rootsi keelse rääkida sellepärast, et ma kiiremini opiks. Samas, kui ma mitte midagi aru ei saa, siis on see ysna motetu tegelikult.

Reede ohtul käisin koos oma vahetusema ja oega kinos. Suhteliselt hilisel seansil. Poole kymnest hakkas film ning kuskil pärast 11-st loppes. Film mida vaatasime oli "Grown Ups". Mulle meeldis, päris naljakas oli!

Voib-olla juba teate, aga ma pole enne maininud, et siin koolis tunnikella pole. Just sellepärast, et koigil klassidel ei ole tunnid samadel aegadel.
Mis te arvate sellest, kui tunni ajal opetaja votab kotist nätsupaki, sealt yhe nätsu ja siis hakkab seda tunni ajal närima. Klassi ees. Ma ei tea, aga minu vanas koolis ei tohtinud opilanegi nätsu närida.. Ja opetajad seda ka tunni ajal klassi ees ei teinud. Veits naljakas. :D
Pyhapäeval tegin kräsupea kooki. See on praegu alles kylmkapis nii et mul pole orna aimugi kuidas see välja tuli. Hapukoore ja kohupiima asemel kasutasin mingeid muid nende sarnaised asju, aga ma pole päris kindel kuidas neid nimetada.

Arvatavasti on mul veel midagi kirjutada, aga ei viitsi hetkel rohkem.
Hejdå :*

No comments:

Post a Comment